Wandelend in het bos

Wandelend in het bos

zag ik iets dat ik niet geloven kon

Daar huppelde een elfje

zomaar in de zon!

ik heb mezelf geknepen

en geknipperd met mijn ogen.

Dat kon toch echt niet waar zijn..

dacht dat mijn ogen me bedrogen

Dat kleine lieflijke elfje

dartelde en sprong

vederlicht gehuppel

en ik hoorde dat ze zong

Een liedje vol met kleuren

van de hele regenboog

daarna een klaterlachje

ze draaide om, ik boog

Ze groette me ook vrolijk

heel gewoontjes en heel blij

alsof het heel gewoon was

zo’n elfje aan mijn zij

ze huppelde wat verder

verdween toen in de lucht

teleurgesteld ging ik weer verder

met een diepe zucht…

 

Leave a Reply

