Tijd heeft me geketend

De uren

rijgen zich aaneen

verschillende momenten

lopen ongemerkt in elkaar over

verplichtingen stapelen zich

tot torenhoogte

het is alsof de tijd

me heeft geketend

Ik verlang naar vrijheid

langdurig, oneindig

vrij van moeten

en verplichting

Tijd voor ieder

die me lief is

en voor eindeloze

fantasie

voor het doen

van al dat goed voelt

Tijd voor schrijven

en voor lezen

en voor lachen

met een vriend

vol momenten

die je koestert

zoals iedereen

die verdient

Genieten van de zon

en van de bomen

van vogels, vlinders

en de wind

Struinen over duizend paden

waar ik altijd

mijn weg weer vind

Me laten verrassen

door het leven

zonder loslaten

omarmen

kijkend door de ogen

van een kind

Leave a Reply

