Luchtkasteel

De eerste trede

van een hemelshoge trap

neem ik met voorzichtige twijfel

Het eind van de trap is niet in zicht

Ik til mijn wijde rok op

om niet te vallen

en stijg steeds hoger

tree voor tree

Langzamerhand

krijgt mijn eindbestemming vorm

ik zie in de verte

de hoge deuren

van een poort

Ondertussen

bewonder ik  het uitzicht

de steeds kleiner wordende wereld

de wolken die dichterbij komen

Ik geniet van elke stap

die me dichterbij brengt

dichterbij mijn luchtkasteel

Als ik dan eindelijk

de poorten heb bereikt

sta ik stil

en kijk nog even om

de hemelshoge trap

zal op me wachten

tot ik weer af zal dalen

naar de werkelijkheid

Maar voor nu

stap ik verder

aanschouw de zachte vormen

De hoge muren

geven een gevoel van geborgenheid

Ze omsluiten mijn droomwereld

steunen de torens

van mijn verbeelding

geven houvast aan

ontelbare fantasieën

Ik schrijd verder

proef de stilte

voel de sereniteit

Dwaal door een oneindige gang

ontelbare deuren

vol dromen

vol wensen

vol verlangens

Voor deze keer

zoek ik zachte warmte

een bed als watten

Ik stap binnen

in een kamer

met een hemelshoog

hemelbed

Verborgen tussen lagen voile

wacht totale ontspanning

ik laat me vallen

vol vertrouwen

voel me luchtig

zwevend

Zwaartekracht

heeft amper grip op mij

Het licht komt

van duizend kaarsen

tussen flakkerende schaduwen

beschijnt ze mij

Voor een vluchtig ogenblik

voel ik me

als nooit tevoren

 

Leave a Reply

