Eindelijk..

Eindelijk…

prikken de warme zonnestralen

door de watterige wolken

Dat wat de vogels

al een tijdje verkondigen

en de bomen

en de bloemen

me al lang vertelden

voel ik nu ook op mijn lijf

Zachtjes

aait de warmte

over mijn haren

strelen de stralen

mijn huid

ze dringen door

tot diep binnenin

De warmte

voel ik verspreiden

en vermenigvuldigen

langzaam worden

alle vlinders binnenin

gewekt

Met veel borrelen

en bruisen

beginnen ze te fladderen

verspreiden een geluksgevoel

laten als vanzelf

een glimlach

op mijn gezicht verschijnen

en mijn benen

maken een huppeltje

Warmte stijgt naar boven,

zeggen ze,

ik voel me luchtig

mijn voeten veren

over het pad

al mijn zorgen

waaien achter me weg

met de wind…

Leave a Reply

