Als iemand eens een kijkje kon nemen

Als iemand eens een kijkje

kon nemen in mijn hart,

zouden ze zich herkennen

en denken: dat is apart?

 

Zoveel verschillende gevoelens

over één en ’t zelfde ding,

dat is helemaal niet wat ik

daar zelf van opving..

 

Als iemand eens kon kijken

binnen in mijn ziel,

binnen in mijn leven,

zouden ze dan zien

en voelen wat ik voel.

Zouden ze mijn voeten

voelen, dicht bij de natuur

en zien ze alle kleuren

van dingen om me heen?

Voelen ze me bruisen?

Het kloppen van m’n hart?

Verwonderen ze zich

samen met mij,

of blijven we apart?

Leave a Reply

